הכנת דירה לצביעה

כאשר ניגשים למלאכת צביעת דירה או קיר הביטו איזה סוג קיר לפניך (גבס, בטון וכו') במידה ומדובר בבטון יש לחפש על הקיר קילופי צבע, בועות צבע, גוון כהה מאד, כל אלו הם סימנים שיש לטפל בהם כבר בתחילת תהליך "צביעת דירה" או קיר ע"י קילופים וגירודים עד לקבלת שטח קשיח שניתן למרוח עליו חומר (שלא יהיו קטעים רופפים / מנותקים מהקיר).

אם רואים נקודות שחורות על התקרה מדובר ברטיבות ניתן לנקות ע"י סקוטש ברייט בתנועה סיבובית עם אקונומיקה.

במידה ומדובר בצביעת דירה אשר בה קירות גבס, ניתן לחתוך ע"י מסור את החלק הרטוב בצורת מרובע או מלבן ולפתור את בעיית הרטיבות (הסגירה תתבצע ע"י תפירת החור שנוצר בחתיכת גבס שהכנו מראש ובגודל של החתיכה המוסרת.) הסגירה מתבצעת ע"י הברגת ברגים דרך הגבס למסלולי הגבס שנמצאים בצדדיו ותופסים אותן. על הברגים יש למרוח שפכטל הנקרא "שפכטל אמריקאי" שהוא שפכטל מוכן וניתן לקנות אותו בכל מקום שמוכרים צבע לצביעת דירה.

על החריצים שנוצרו בין חתיכת הגבס שהוספנו לקיר הגבס יש למרוח שכבה עבה של שפכטל האמריקאי על השכבה יש לשים סרט נייר (גוינטייפ) ועליו מנגבים את החומר (מעבירים את השפכטל מעל הנייר ומושכים את יתרת המרק). לאחר מכן לוקחים שכבה דקה של השפכטל ומורחים שכבה על חלקו העליון של סרט הנייר.

כמובן שניתן ליצור גווני צבע שונים ולבצע צביעת דירה בצבעים שונים בכדי להבליט בבית קטעים שונים וליצור אנרגיות חיוביות בבית. אולי תתפלאו לשמוע אך צביעת דירה משפיעה רבות על הרגשתנו לדוגמא צבעים כהים יוצרים הרגשה של לחץ וקרירות לעומתם הצבעים הבהירים יוצרים הרגשה של מרחב גדול יותר ומשרים אנרגיה חיובית.

ככל שנשתמש בצבעים כהים יותר כך נצטרך בחדר תאורה חזקה יותר שתגזול יותר אנרגיה וחשמל.

כל צבע נראה שונה בהתאם לשעות היום. אם תעשו לעצמכם בדיקה ותבחרו קיר בביתכם תראו שע"י 3 דגימות בשעות היום גוון הצבע נראה לכם שונה.

רצוי לבדוק חריצים וחורים בקיר בשעות הערב ע"י תאורה חזקה.

חשוב מאוד לזכור לצביעת דירה, כי את הקירות נצבע בצבע אקרילי רחיץ ואילו את התקרות בצבע סיד נושם. צבע הסיד מגדיל את האור בחדר בצורה משמעותית והוא צבע נושם. חסרונו הוא שהוא יורד במגע עם מים. צבע אקרילי הוא צבע מלא יותר אשר אינו יורד במגע עם מים אך ככל שהוא כהה יותר כך נאלץ להשתמש בתאורה חזקה יותר בחדר.

במידה והסדק גדול יש צורך בטיח ולאחר מכן מריחת שליכטה. הסיבה לכך היא ששליכט המתאימה לסדקים וחורים שעומקם כ 1-2 סנטימטרים מעבר לכך החומר אינו מחזיק ולכן חשוב לעשות טיח ועליו לשים שכבת שליכטה.

לצביעת דירה חשוב לזכור כי במידה והקיר חלק יש להשתמש ברולר בעל שערות דקות. במידה והקיר אינו חלק (לדוגמא: שפריץ) יש לצבוע עם רולר בעל שערות ארוכות יותר.

אז בהצלחה בשיפוץ הבית וצביעת דירה . במידה ואתם נתקלים בקשיים וזקוקים למומחה אנא פנו אלי ואשמח לעמוד לשירותכם בכל עת. בנוסף מעבר לצבע פנים אנו מתמחים בכל עבודות שיפוץ דירה ובית לרבות צביעה חיצונית, הקמת פיגומים, קילוף צבע רופף, פתיחת סדקים שטיפה בלחץ מים, תיקוני שפכטל ע"י מרק רב גמיש, צביעת המעטפת ביסוד קושר על בסיס צבע שמן וצביעה בצבע רב גמיש. בקיצור מבצעים צביעת דירה מכל מין וסוג.

אבי סקירה.